Munizipalistok

Twitter
Youtube
Instagram

Aihotz plaza

31 maiatza, 2019 munizipalistok

San Migel elizaren eta San Bizente aldaparen artean dago bazter hau.

San Migel elizako absidean gordetzen den hiriko aginteek karguen zina egiteko erabiltzen zuten aihotz gasteiztarrak ematen dio izena. “Epaiketaren Plazatxoa” izenaz ere ezagutzen zen, garrotezko heriotza-zigorrak bertan betearazten baitziren.

Baina bertan ere Erdi Aroan Prokuradore Orokorrak zin egiten zuen bere lana matxete horren aurrean, eta aihotz horren bidez moztuko liokete burua, hitza betetzen ez bazuen. Hona hemen zina:

“Juramento del procurador general que hace en el machete vitoriano, que está a las espaldas del santísimo sacramento de la Iglesia del Sr S. Miguel: Que Us. Jura a Dios Ntro. Sr. y a Santa María su madre, y por las palabras de los santos cuatro evangelios, y por la señal de la cruz de la bara del Sr. alcalde, y por el machete vitoriano donde corporalmente ha puesto su mano derecha, que como tal procurador general de esta ciudad y su jurisdicción, seguirá y defenderá todos los pleitos, privilegios, franquezas, excepciones y libertades que esta ciudad tiene, y si asi no lo hiciere y cumpliere, dios se lo demande y le sea cortada la cabeza con el alfanje de hierro y acero agudo tal y de la forma del machete vitoriano: Así lo juro amen”

Etiketak:

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude